Alla inlägg under januari 2010

Av kim sundström - 12 januari 2010 20:42

Kul att träffa folket på skolan igen,  men nu läggs all tid ner på dom ska ta körkortet. Så jag är inte med i leken, nu när jag är klar med alla övnings grejer så får ja ba sitta och läsa.

 De tycker jag att ja lika gärna kan göra hemma, med tanke på att jag hatar detta pendlande och nu känns det extra meningslöst. Att göra sej iordning och ta sej till skolan tar 2,5 h sen när man kommer dit så pratar man inte ens med nån lärare utan nån kommer in och prickar av att man är där sen ser man inte dom resten av dagen.

Ingen som säger till när det är rast/mat eller att vi slutar, så sitter man bara där å läser en bok sida upp och ner ....... Meningslöst att fara ända dit för att göra det...


Visst fattar jag att dom inte tror att jag läser om jag ska gö de hema och de tänker väl inte arrangera ett slutprov åt mej varje vecka men de känns ändå så drygt....


Tur att de finns lite folk  som livar upp de långa timmarna ändå,   Maria, Ros-marie och Dubbel kan känna sej träffade.


Irreterad på bloggen då jag inte kan använda bilderna som jag laddade upp innan de gjorde om utseendet på sidan, och nu inga bilder från förra året..  


Å jag saknar Chooz



Slick å pill ja kommer å flätar rövskägget på er i natt  

Av kim sundström - 11 januari 2010 19:55

Skola- åt helvete (busskort = långt ifrån mej)

Denna dag spenderades i stallet och i tvättstugan.

Mot stallet jagades jag och Chooz av en tantalona som var en jävel på att sparka spark. Hon måste ha vart säkert 70, men hon var mej i hasorna genom hela nyn och vidare bort mot Vade. Jag flåsade och spakade och undra om jag var me i doldakameran ett tag. Tillslut tog hon av åt annat håll, men hon var förbannat hurtig och ovanligt närgången =P

Har ju inte ridit Donna på ett tag, men har börja sitta lite på henne under promenaderna nu. Idag fick Chooz följa med och hon trodde väl att vi som vanligt bara skulle gå till stallet och utfodra och flippade ur av lycka när jag satt upp och hon förstod att vi skulle gö. =)

Hon sprang runt runt runt runt oss och skällde och manade på oss att komma iväg. Väl ute var hon som en iller, överallt och ingenstans studsade och kutade. Så härlig att se.   Sötast i världen   nya bettlösa tränset, slipper värma bettet     Möss City   Skottad ridbana = underbart!

  hehe Nej hon är inte full bara lie relaxad. Nedan Marinas katt ska ¨gå och göra lite läxor =)  


Det var fart på Donna oxå, hon var alert och lätt i fötterna. Men hon haltar bekymmarnde mycket när hon belastar de ben hon skadat lite mer tex på volter. Baaaaajjjjjjjjjjjjsssssssssssssssss

Marina erbjöd mej en sittplats på någon av deras grästurbosar, så vi gör en sammankomst till helgen. Då deras uthyrda kallblod kommer hem, och de får lite mycket att motionera. =) Lääääääääääängtaaar  

Och just de Linda, du ska här med få en utskällning för att:

Jag e te beroende

Jag gillar smilisarna skarpt

Jag har en geek varning på +10 i att gilla/avguda/missbruka Nyheterna och Glee.

Tack å Ajö nu e d e Cesar och 68 trappsteg ner till tvättstugan.


Av kim sundström - 10 januari 2010 12:51

Jullovet har spenderats i Västernorrland, hos min far och hos min vän Linda.

Det har vart underbart och de var motigt att åka ner över igen.

Vi har bara tokat oss hela tin och frusigt en del .

Ja och nu ska min underbara hemlighet  avslöjas som jag hållt hemlig bara för att överraska Mli ordentligt, men jag har inte träffa henne på länge så därför har de gått så lång tid. Hur som helst, den 22 november köpte jag en ny kamera en Nikon D5000 hihi =) Nu blir all bilder i baklänges ordning men de får gå .. Ja just de Olle är underbar =)


jag har järntvättat Alva och fått henne at tro att de är kul att killa mej i håret =P

    in the stable               Världens sötaste.. Freja   Börjat sätta gång Donna igen men de går mycket sämre än första gången hon skadade sej... =(       De finns ett spökbarn i vårt nya hus!   De ar vart otroligt kallt men the Clio är mej start-trogen


        HIHIHIHIHI     kaaalt   Redo för kyla!   de här är demonen i vårt nya hus       så här går det till när en hungrig, full Mli inte förstår sej på en konservöppnare   NYÅR!   Vappel     Har vart me Linda i lagårn =)   vill ha               chooz öppnar julklappar       vi färga pappas hår   pappa förklara vad han använder för shampo  

Presentation


En tvättkorg full med kaniner.

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards